Sort-hvid er det nye sort. Efter ’The Lighthouse’ kommer endnu et maritimt drama, der med hittepåsomhed og stor visuel kraft fortæller en historie, som ikke helt er, som vi kunne forvente – selv om fortællingen i udgangspunktet kunne lyde gammelkendt: Den rå, men godhjertede fisker Martin ser misfornøjet til, men hans hjemby, et lille fiskerleje i Cornwall, overrendes af feriegæster fra storbyen. Barndomshjemmet med havudsigt er solgt til velstående folk fra London, og hans bror ernærer sig ved at sejle turister rundt i familiens fiskekutter. Konflikten mellem land og by er tidløs, men i sin form ligner ’Bait’ mest af alt noget fra forgangne tider. Der eksperimenteres på livet løs. Lyden er eftersynkroniseret, og klipningen ekspressiv som hos Eistenstein. I hjemlandet har filmen både vundet BAFTA og blevet lovprist som selve Brexit-filmen, men så enkelt er det heller ikke. Døm selv. Du har sjældent set noget lignende – hvis nogensinde. NB: Med engelske undertekster.