I Kuwaits forfatning står der, at alle personer har ret til et arbejde, så nogle steder er 20 personer ansat til én persons arbejde. I Sydkorea arbejder de så meget, at der er indført en politik, der slukker computerne sidst på aftenen, så medarbejderne ikke kan arbejde mere. I USA opgiver de hvert år over 500 millioner ferietimer, mens Amazons chauffører forsøger at forme en fagforening. Imens står robotterne klar til at overtage de fleste opgaver og gøre alle os andre arbejdsløse. Arbejde er så afgørende for vores identitet og hvad vi bruger vores vågne tid på, at man knap tænker over det. Der er sket en del, siden en gruppe puritanske præster opfandt begrebet arbejdsmoral i 1600-tallet, og i det 21. århundrede er selve begrebet ‘arbejde’ på mange måder i opløsning. En perfekt situation for en filmskaber som den svenske mastermind og stilist Erik Gandini, der med røntgenblik og sort, eksistentialistisk humor rejser verden rundt for at undersøge hvad begrebet ‘arbejde’ betyder i dag hvis det overhovedet betyder noget som helst.
Kuwait’s constitution says that every person has the right to a job, so in some places 20 people are employed for one person’s job. In South Korea, they work so much that a policy has been introduced to turn off computers at the end of the day so that employees can’t work any more. In the US, they give up over 500 million holiday hours each year, while Amazon’s drivers are trying to form a union. Meanwhile, robots are poised to take over most jobs and put the rest of us out of work. Work is so crucial to our identity and what we spend our waking hours on that it is barely noticed anymore. A lot has happened since a group of Puritan priests invented the concept of work ethic in the 1600s, and in the 21st century the very concept of work is in many ways disintegrating. A perfect situation for a filmmaker like Swedish mastermind Erik Gandini, who travels the world to explore what the concept of work means today – if it means anything at all. A perceptive film with an X-ray eye for details, shot through with dark, existentialist humour.